Pòster guanyador “Oceà viu, Planeta viu”

Per Montse Fando, Maria Ferrer, Carme Valls  a: Dl 22 de Dec, 2014 07:50 UTC  (20 Lectures)
Hem participat a la Mostra de pòsters que ha organitzat La Barcelona World Race, que es la primera regata al voltant del món amb zero emissions de CO2, sota el lema “Oceà viu Planeta viu”.
Un dels nostres alumnes, Mauro Gascón, del grup de la optativa de segon d’ESO d’sketching de l’assignatura d’EVP, ha resultat guanyador i el seu pòster ha estat entregat als regatistes del vaixell Spirt of Hungary, Alex Thomson i Nandor Fa, per fer arribar el seu missatge a tot el món a bord del vaixell. Tot el grup participant ha estat també premiat amb un Bateig de Vela per tots i totes que es realitzarà quan arribi el bon temps. Es farà conjuntament amb departament d'EF donada la transversalitat d’ aquesta activitat.

(836 octets)
Multi-Impressió

Hem fet la cúpula amb "Investigació canyera"

Per Montse Fando  a: Dm 09 de Dec, 2014 08:01 UTC  (705 Lectures)
(Veure el vídeo de la seva construcció (external link))
Els alumnes de 4rt d’ESO de l’Assignatura de Educació Visual i Plàstica amb la professora Montse Fando i dirigits per el grup d’Arquitectes d’Investigació Canyera, hem construït una cúpula geodèsica de 5 metres de diàmetre. Es tracta d’un espai efímer en el que hem desenvolupat el recurs del disseny amb una estructura geomètrica com a element constructiu, a partir de l’ Icosàedre truncat, definit per Arquímedes, format per hexàgons i intercalant-hi pentàgons, tot generant un espai efímer decoratiu i d’expressió.

(1925 octets)
Multi-Impressió

La violència de gènere ens fa veure que no cal aigua per ofegar-se

Per Montse Fando  a: Dm 02 de Dec, 2014 09:23 UTC  (237 Lectures)
El dia 25 de Novembre va ser el dia internacional contra la violència de gènere. No podiem estar de braços creuats i vem organitzar un concurs d'eslogans o reflexions sobre aquest tema. Vem posar al hall una urna juntament amb un cartell inacabat que el vem completar amb l'eslogan que vem escollir d'entre tots els que es van posar a dins al llarga del tot el matí. Van ser escrits anònims donat que el premi estava en la participacio i va ser la nostra aportació personal a favor de les víctimes de la violència de gènere. Gràcies a tots i totes per participar i dedicar uns moments del vostre temps fent una petita reflexió i escruire un lema que ens representi i que serveixi per combatre la violència de gènere en defensa de la humanitat.

Iris Mases, Júlia Díaz i Júlia Aja.
2on de Batxillerat.

(2505 octets)

Activitat solidària

Per Elvira Fernández  a: Dm 02 de Dec, 2014 08:53 UTC  (45 Lectures)
Durant el mes d’octubre, l’alumnat de 3r d’ESO ha organitzat una activitat solidària. Ha recollit diners per fer un donatiu a OXFAM Intermón, una ONG que treballa per eradicar la pobresa i la injustícia.

Han recollit 201 €. Aquests diners s’han utilitzat per enviar:
24 mosquiteres a Sudan del Sud, per prevenir la malària.
20 bidons d’aigua a Sudan del Sud.
3 cabres a 3 famílies de Mauritània, perquè puguin disposar de llet.

Felicitem l’alumnat se 3r d’ESO per aquesta iniciativa!

Mafalda: 50 anys

Per Alumnes de 3A i B  a: Dl 24 de Nov, 2014 13:13 UTC  (151 Lectures)
Con motivo de los 50 años de Mafalda y la obtención del premio Principe de Asturias 2014, hemos querido conocer la biografía de su escritor “Quino” y leer sus historietas.
A partir de aquí hemos realizado una exposición en el Instituto de sus personajes y de sus tiras.
Alumnos de 3º A y B. Castellano.

Ver el video (external link)

Diplomes del DELF

Per Ana Baldó  a: Dm 04 de Nov, 2014 09:18 UTC  (387 Lectures)
Els alumnes de Francès que van obtenir el diploma del DELF el passat mes de maig han assistit al lliurament celebrat el passat dia 29 d’octubre a l’Institut Francès de Barcelona que va ser efectuat pel cònsol de França i la Direcció General de Política Lingüística del Departament d’Ensenyament.

(84 octets)
Multi-Impressió

Jornada de Convivència al Poliesportiu "Can Caralleu"

Per Coordinació Pedagògica i tutors de 1r d' ESO.  a: Dc 15 de Oct, 2014 16:50 UTC  (573 Lectures)
El 7 d'octubre els nois/es de 1r d'ESO vam fer una sortida tot el matí al Poliesportiu “Can Caralleu”. L'objectiu era gaudir d'una jornada plena de diferents activitats per donar la benvinguda a la nova promoció 2014-15. Ara ja som tots a l'Icària!
Primer vam fer les presentacions d'una manera lúdica i després, fent grups més petits, vam realitzar diferents activitats esportives: bàsquet, escalada, hoquei, pàdel, tennis, beisbol, bàdminton, indoor walking, ...
Un bon matí ple de rialles i bona convivència, fora d'aula, amb els nostres tutors/es i companys/es.
Veure reportatge fotogràfic (external link)

L'institut Icària segueix el programa educatiu de la Barcelona World Race

Per Departament d'Educació Física: Carme Valls  a: Dj 02 de Oct, 2014 16:25 UTC  (175 Lectures)
Alumnes de 2n Eso Vela
Alumnes de 1r Batxillerat A-B Vela
Alumnes de 1r i 3r de l’Aula de Suport

Ja hem començat les activitats amb els diferents cursos. Els alumnes de 1r de Batxillerat están participant en la Regata virtual : The Game Beta “Salutació al Atlàntic” de Barcelona a Cap Espartel.
Els nostres regatistes estan fent un bon paper. Felicitats al skiper “Floqueros”, van en la posició 103 de 7.000 participants

(84 octets)
Pàgina: 1/14 Next Page Següent ràpid Last Page