CURS 2015-16

Recuperacions
Ja estan fixades data i hora

Lectures Obligatòries
Ja tenim les lectures del curs 2015-16

Carta de benvinguda als pares dels alumnes de 1r d'ESO

Carta de benvinguda als pares de la resta d’alumnes del centre

Multi-Impressió

Leila Purcell y Ariadna López (E1D) nos recomiendan El jardín secreto de Frances Hodgson Burnett

Per departamento de Lengua castellana y Literatura  a: Dc 01 de Jul, 2015 12:16 UTC  (62 Lectures)
Las alumnas Leila Purcell y Ariadna López (E1D) recomiendan a los espectadores de “Página Dos” (TVE 2) El jardín secreto de Frances Hodgson Burnett, adaptado por Rebeca Martín.
Leila y Ariadna se han sumergido en las páginas de este clásico anglosajón de la literatura juvenil en el “Pla lector”, la hora que hemos dedicado semanalmente al placer de la lectura silenciosa.

Aquí tenéis el enlace al Miniclub de “Página Dos”. (external link)

Multi-Impressió

Federació Catalana de Rugbi: "L’Institut Icària de Barcelona aposta pel Rugbi com assignatura optativa"

Per Olaf Pla Gracia  a: Dl 29 de Jun, 2015 09:41 UTC  (86 Lectures)
La Federació Catalana de Rugbi (external link) recull en la seva web una notícia sobre l'activitat d'aquest esport que s'ha impartit al nostre centre en els darrers tres anys.

Xerrada a càrrec de María Josefa Yzuel

Per Mercè Griñó  a: Dm 23 de Jun, 2015 07:39 UTC  (88 Lectures)
El passat 28 de maig, els alumnes de primer de Batxillerat van assistir a una xerrada a càrrec de María Josefa Yzuel. Professora emèrita de Física de la UAB i presidenta del Comité Espanyol de l’Any Internacional de la Llum. El motiu de la xerrada era donar a conèixer el perquè de la importància de l’Any Internacional de la Llum i de la repercussió de les tecnologies basades en la llum en àmbits tan diversos com: la salut, les comunicacions, la seguretat, l'art, el benestar social i l’economia. L’activitat va estar organitzada conjuntament pels Departaments de Física i Química i Economia.

Presentació (external link) Vídeo (external link)
(262 octets)

Conmemoración del cuarto centenario del Quijote de 1615

Per departamento de Lengua castellana y Literatura  a: Dm 23 de Jun, 2015 07:19 UTC  (91 Lectures)
Hace ya cuatrocientos años que don Quijote fue derrotado en la playa de Barcelona por el bachiller Sansón Carrasco, disfrazado de caballero de la Blanca Luna. Tan importante aniversario merece ser celebrado con todos los honores. Por ello, el pasado 23 de abril el Departamento de Lengua castellana y Literatura declaró oficialmente inaugurado el año Cervantes en nuestro centro. Lecturas, conferencias, visitas, exposiciones…, pensadas para cada uno de los cursos de la ESO y del Bachillerato, van a sucederse a lo largo del período escolar 2015-2016.
Como prólogo a tan grandes fastos, a continuación os invitamos a leer unos textos sobre la segunda parte del Quijote, que Judith Arias (B2B) y Joan Lluís Rubio (B2C) han escrito en este curso que estamos cerrando para la asignatura de Literatura castellana.

(2667 octets)
Multi-Impressió

PROVES EXTRAORDINÀRIES SETEMBRE 2015:
Dimarts, 1 i dimecres 2 de setembre (es penjarà horari a la pàgina web de l'institut durant la primera quinzena de juliol)
Divendres, 4 de setembre: lliurament de notes finals
INICI DEL CURS ESCOLAR 2015-2016
Dilluns 14 de setembre 2015

Multi-Impressió

Sketchcrawl amb Santi Salles i els alumnes de segon d’ESO de les optatives d’EVP

Per Departament de EVP: Miquel Aguilar i Montse Fando  a: Dv 12 de Jun, 2015 09:33 UTC  (153 Lectures)
El passat dijous 7 de maig vàrem fer una masterclass de dibuix amb els alumnes de 2on d'ESO de les optatives de sketching i Perspectiva de la matèria d’Educació Visual i Plàstica a càrrec del dibuixant i il·lustrador Santi Salles. Va ser una sessió molt interessant. Vàrem sortir, un cop mes, al carrer per fer sketchcrawl. També ens van acompanyar les artistes Maria Pery i Mercè Arànega que van dibuixar amb nosaltres. Tots vam dibuixar de valent.
Departament de EVP: Miquel Aguilar i Montse Fando

(Dibuix portada: Sketch by Lafando Dibujando)

(800 octets)

Grosz, T.S. Eliot, Kafka i la Gran Guerra

Per Alumnat de Literatura Universal  a: Dv 12 de Jun, 2015 08:24 UTC  (94 Lectures)
El passat dia 23 d’abril, diada de  Sant Jordi, l’alumnat de Literatura Universal i d’Història del Món Contemporani de primer de Batxillerat vam acabar de preparar un mural dedicat a La Metamorfosi (de Franz Kafka), La terra eixorca (TS Eliot) i les pintures de George Grosz, aprofitant que han estat objecte d’estudi a classe.

Aquests tres autors van reflectir en les seves obres la situació social que va viure la població d’Europa durant els anys previs, contemporanis i posteriors a la I Guerra Mundial (també coneguda com a Gran Guerra, que va durar del 1914 al 1918).

(1035 octets)
Multi-Impressió

Cortometrajes realizados por los alumnos de 2ºESO de la materia de Lengua Castellana

Per Dep. Castellà  a: Dm 09 de Jun, 2015 10:59 UTC  (264 Lectures)
La actividad consiste en trabajar el guión cinematográfico como texto, además de valorar el trabajo en equipo, la libertad y la imaginación para elegir el tema y buscar los medios para desarrollar la idea.
Estos cinco videos son un ejemplo de los diferentes temas que los alumnos/as han escogido, sin quitar mérito al resto de los cortos. “Observadas” aunque tiene fallos en la calidad de la imagen por el programa en que se editó, el corto está muy trabajado, motivo por el que se ha colgado también en la web.
. “No lo escondas (external link)” (2ºC); “Héroes (external link)” (2ºC); “La venganza (external link)” (2ºC); “Las palabras duelen (external link)” (2ºA); “Observadas (external link)” (2ºA)

Pàgina: 1/18 Next Page Següent ràpid Last Page

Més coses